Op zoek naar
een leuk uitje?

Retourneren & ruilen

Hoe kan ik een product retourneren

Is uw bestelling in goede orde ontvangen maar is er toch iets niet helemaal naar wens en wilt u het retour sturen? Dat is mogelijk. Zorg er wel voor dat de producten ongeopend, ongebruikt en indien verzegeld, verzegeld zijn.
U kunt een retour binnen 30 dagen na ontvangst naar ons retour sturen. Om een product te retourneren kunt u de volgende stappen doorlopen:

  1. Om uw retour zo snel en efficiënt mogelijk te verwerken kunt u het >> herroepingsforumlier << invullen. Dit formulier print u uit, u vult het in en voeg het vervolgens toe aan uw retour. U mag het formulier ook digitaal invullen en naar  carin@hethobbyscuurtje.nl  mailen.
  2. Heeft u de producten voor retour bij elkaar? Zorg er vervolgens voor dat deze dan goed (liefst in de originele verpakking) verpakt zijn.
     
  3. U kunt uw pakket voldoende gefrankeerd via PostNL retour sturen naar: Activiteitenboerderij Het Hobbyschuurtje, Lochterstraat 4 6012 RD Haler. Houd er rekening mee dat retourneren voor uw eigen rekening zijn. Zorg er daarom altijd voor dat producten extra goed verpakt zijn. Zodat deze niet kunnen beschadigen tijdens het transport.

Zodra uw retour in goede orde door ons ontvangen is, zullen wij de retour zo snel mogelijk verwerken. Nadat de retour in ontvangst genomen is, zal deze eerst nog gecontroleerd worden. Als alles verder in orde is, zullen wij het bedrag na bevestiging binnen het terugstort termijn van 14 werkdagen terugstorten. Houd er rekening mee dat  activiteitenboerderij het Hobbyschuurtje niet aansprakelijk is voor eventuele schade of verlies van uw retourzending naar activiteitenboerderij het Hobbyschuurtje. Bewaar daarom dan ook altijd het verzendbewijs van uw retour goed.

 


Wat zijn de retourvoorwaarden?

Om een retour naar ons te kunnen versturen dient deze te voldoen aan de volgende voorwaarden:

  • Binnen het zichttermijn van 30 dagen.
  • De producten moeten ongebruikt, onbeschadigd en ongeopend zijn.
  • In de originele staat en (fabrieks)verpakking.

Hoe moet ik mijn producten inpakken voor retour?

Het beste kunt u uw retour in dezelfde doos doen als juw bestelling gekomen is. Is de doos te beschadigd door transport? Of heeft u de verzenddoos al bij het oud papier gedaan? Dan kunt u een andere doos gebruiken. Heeft u geen vervangende doos in huis? Vaak kunt u bij de supermarkt gratis doosjes pakken. Zorg er voor dat de te retourneren producten goed stevig verpakt zijn zodat deze niet kunnen beschadigen. U kunt bijvoorbeeld extra vul materiaal gebruiken voor stevigheid.

Wanneer wordt mijn retour verwerkt?

Zodra uw retour door ons ontvangen is, zal deze direct verwerkt worden. De retour zal worden gecontroleerd of deze aan de retourvoorwaarden voldoet. Als deze aan de retourvoorwaarden voldoet zal deze snel afgerond worden en het gepaste bedrag zal dan aan u teruggestort worden.


Producten 30 dagen op zicht

Wettelijk heb ik toch maar 14 dagen zichttermijn? Dat klopt, echter geven wij u graag wat extra tijd zodat u in alle rust de bestelde producten kunt bekijken en beoordelen.

De 30 dagen bedenktijd gaan in op de dag dat uw bestelling ontvangen heeft. Wordt uw bestelling geleverd in delen? Dan gaat de bedenktijd in op de dag dat je uw laatste onderdeel van de bestelling ontvangen heeft.


Ruilen van een product

Heeft u een product ontvangen maar wilt u deze toch graag omruilen voor een ander product? Dat kan! In veel gevallen is het mogelijk om uw product om te ruilen voor een ander product. Houd wel rekening met de gestelde retourvoorwaarden. Anders kunnen we een ruil aanvraag helaas niet in behandeling nemen.


Verkeerd product ontvangen?

Ondanks de grote zorgvuldigheid die wij besteden aan het inpakken van uw bestellingen kan er altijd iets misgaan. Mocht u een verkeerd product ontvangen hebben, neem dan zo snel mogelijk contact op met ons op carin@hethobbyschuurtje.nl 

Indien u door een fout van ons het verkeerde product ontvangen heeft dan kunt u deze aan ons retour sturen. De kosten hiervan zijn dan uiteraard voor rekening van Het Hobbyschuurtje.

Moet ik betalen voor retourneren?

Indien u graag uw gehele bestelling, of een deel daarvan, wilt retourneren dan zijn de kosten van de retourzending voor uw eigen rekening. Het beste kunt u uw retourzending versturen via PostNL. Houd hierbij rekening dat retourzendingen voor uw eigen risico zijn. Activiteitenboerdeirj het Hobbyschuurtje is niet aansprakelijk voor beschadigingen of het zoekraken van de retour te sturen producten tijdens het transport. Vraag daarom altijd een traceercode bij het postagentschap. U kunt de retour eventueel nog verzekerd versturen.


Waar kan ik mijn retouren afgeven?

Het makkelijkste is om uw retour via PostNL te retourneren. Vaak zit er een PostNL servicepunt bij u in de buurt. U kunt bij een PostNL servicepunt de retour, voldoende laten frankeren.

Woont u in de buurt? Dan kunt u uw retour ook terug brengen bij activiteitenboerderij het Hobbyschuurtje. Neem dan een kopie van uw factuur mee voor een correcte afwikkeling. Indien het alleen een retournering betreft zullen wij het passende bedrag digitaal terugboeken. 

Hoe weet ik of mijn pakketje bij jullie aangekomen is?

Als u uw pakketje retour gestuurd hebt, bewaar dan de trackingcode goed, of  stuur de trackingcode naar de mail; carin@hethobbyschuurtje.nl . Via de website van PostNL kunt u zien of uw pakketje afgeleverd is. Als het pakketje bij ons aangekomen en verwerkt is krijgt u altijd bericht van ons.

Is het pakketje lang onderweg en ziet u, via de trackingcode dat deze nog niet afgeleverd is? Dan kunt u het beste contact opnemen met PostNL. Als verzender heeft u namelijk alle informatie die PostNL nodig heeft voor een correcte afhandeling.


Wat is het retouradres?

U kunt een retour pakket retoursturen naar onderstaand adres:

Activiteitenboerderij het Hobbyschuurtje
Lochterstraat 4 
6012 RD Haler

Let op: pakketten niet onder rembours sturen deze kunnen we helaas niet aannemen.
Voor online bestellen klik op webshop.